Morgen schuitje varen, theetje drinken ! - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van wim heijnis sophie essenberg - WaarBenJij.nu Morgen schuitje varen, theetje drinken ! - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van wim heijnis sophie essenberg - WaarBenJij.nu

Morgen schuitje varen, theetje drinken !

Door: Nees

Blijf op de hoogte en volg wim heijnis

17 Februari 2013 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Na 4 dagen Dubai ben ik bij de hoefsmid geweest, was echt toe aan nieuwe ijzers.

We zijn hier nog lang niet uitgekeken,maar na de cruise komen we hier nog één dag terug, dus kunnen nog een paar dingen doen.

Als er één ding is wat er minder is hier,dan is het dat er geen druppel alcohol wordt geschonken of verkocht ( dus Aatje geen land voor jou ).

Voor de rest alleen maar superlatieven, en dan te bedenken dat dit deel van de wereld zich pas sinds 1960 aan het ontwikkelen is.

Nederland en zeer zeker Portugal kunnen hier nog heel veel leren, als je hier aan een Dubaaiaan verteld dat de mensen in loondienst tussen de 30 en 40 % loonbelasting betalen, en dan ook nog meer dan 20 % Btw betalen op alles wat we kopen en consumeren slikken ze temet hun waterpijp in van het lachen, en je daarbij een blik toewerpend die zegt (stumpert - mongool - armoedzaaier- zielenpoot ) en als ze dan al hikkend vragen waar al dat geld dan heen gaat ( want ze weten donders goed dat er in Ollanda hoopies gas in de grond zit ) kan ik alleen maar met m'n nieuwe hoeven op de grond stampen, m'n hoofd buigen en in snikken uitbarsten.

Gelukkig hebben wij ( Sophie en ik ) huursubsidie - wachtgeld regeling - gouden handdruk - opvang regeling - subsidie voor zonnepanelen -zorg subsidie enz.enz. Dus daarom kunnen we op reis.

We genieten ervan..........groetjes Nees

• 17 Februari 2013 - 19:01

Sylvia:

fijn dat jullie zo genieten,
    wat is het daar mooi zeg,,
    dat ze dat allemaal in een woestijn kunnen bouwen he,
    hoe warm is het er eigenlijk?
    hier vriest het nog een beetje,
    heel veel genieten op de boot straks

knuf van syl

• 17 Februari 2013 - 20:58

Bernadette:

Wat een mooie schepen en auto's . Jullie kijken zeker je ogen uit.
    Wat een weelde zeg.
    Hoe ziet eigenlijk jullie cruise-schip eruit.?

Veel plezier nog.

Groetjes Bernadette en de rest

• 18 Februari 2013 - 15:51

Alibaba:

Het moet daar toch echt wel heel mooi zijn,dus zou ik best wel een paar dagen zonder Cola met wat er in kunnen!!!!!!!
    Maar ik ga er wel van uit dat het op de boot wel anders is.
    Het is jammer dat ik de foto's op m'n IPad niet kan openen .
    Nou luitjes een goede vaart en tot het volgende verslag.
    Groet, Alibaba

• 18 Februari 2013 - 16:27

Marga En Guus:

He Sofie en Wim afzien is het zeker he jullie hebben toch ook geen leuk leven.

We genieten van de verslagen, en reizen zo en beetje met juliie mee.
    Geen drank is toch geen probleem, afkicken zit bij de tour inbegrepen.
    Heel veel plezier op de boot vast een luxe hut en de daarbij horende diners enz.
    Have Fun Groetjes uit Amsterdam
    Guus en Marga.

• 18 Februari 2013 - 19:37

Ria:

dan ben je nog vergeten te vertellen dat als je over alles belasting hebt beteaald en je zet het kleine beetje dat je over hebt op een spaarrekening , je er weer belasting over mag betalen . nou dan bez......ken ze hun jurk .....