Varen op de "Creek "in Dubai. - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van wim heijnis sophie essenberg - WaarBenJij.nu Varen op de "Creek "in Dubai. - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van wim heijnis sophie essenberg - WaarBenJij.nu

Varen op de "Creek "in Dubai.

Door: akelafietje

Blijf op de hoogte en volg wim heijnis

16 Februari 2013 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Als een blok geslapen, maar weer op tijd op, voor deel twee van onze hop on hop off. Dit keer zat er ook een boottochtje bij met een originele dhow op de creek. Maar ja Akelafietje had een akkefietje. Stom,stom,stom de batterij van mijn camera zat nog op de oplader. Maar ja Nees had gelukkig wel een camera bij zich, en de Iphone maakt ook foto's.
Dit keer ging de reis naar het oude gedeelte van Dubai, wat ontstaan is in 1896 rond de creek. In 1958 leefde de inwoners nog in rieten hutjes. Je kan je het niet voorstellen. Dubai is wel het voorbeeld van : "Hoe plavei ik een woestijn?"
Trouwens de Metro is echt het summum. Vanaf de straat kom je via schuifdeuren binnen in de hal. De hal en alle verbindings tunnels zijn met airco. Op het perron is ook een afscheiding met deuren naar het spoor. De deuren gaan pas open als de metro er is. En alles is schoon, schoner, het schoonst. Geen stofje, geen vuilje, geen korreltje zand. En dat in de woestijn.
De metro rijdt zonder bestuurder en er is een apart rijtuig voor vrouwen en kinderen.
Verder valt het ons op dat het hier zo goedkoop is. 45 minuten in de metro kost maar 1.80€. En iedereen is hier aardig. Gisteren zagen we mensen op de terrassen waterpijp (=shisha) roken. Toen Nees vroeg wat er in de pijp gerookt werd kreeg hij heel aardig antwoord. Het is geen wiet wat ze roken. Het is wel sterker dan een sigaret.
Morgen gaan we uitslapen en onze spieren wat rust gunnen. Ik had in Amerika Sketchers ( speciale sportschoenen) gekocht. En op deze heb ik al die dagen gelopen. Het lopen op deze schoenen moet je mooie en sterke bilspieren geven. Binnenkort een up-date hierover.

• 17 Februari 2013 - 09:34

Bernadette:

Hoi luitjes,

Wij zijn weer on-line en kunnen de verslagen weer lezen.
    Jammer ik dacht Akelafietje nooit een akkefietje kon krijgen.
    Maar wat een indrukwekkend gebied waar jullie zijn.
    Paul geniet van al die bouwkunsten. Raar zo en dan te bedenken dat dit in de woestijn gebouwd is.
    Wij gaan nu de latten onderbinden. Veel plezier nog.

Gr. Bernadette en de rest.

• 17 Februari 2013 - 13:38

Pa En Ma:

Hallo globetrotters,
    Verbazingwekkend. Wij hebben al veel gezien op deze aardkloot, maar dit overteft alles.
    De foto's zijn prachtig, we kijken uit naar het volgende verslag.

Groetjes en liefs van Pa en Ma.

• 17 Februari 2013 - 14:49

Ria:

Hoi Luitjes ,

Geweldig wat jullie allemaal zien daar , maar sophie kijk uit voor die eunuchs , die kijken stiekem !
    geniet er van . komen net bij Arie en Bep vandaan , hebben daar geslapen i.v.b. met haar
    verjaardag . Tot schrijfs .

Arie en Ria