Nou heb ik moeie poten! - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van wim heijnis sophie essenberg - WaarBenJij.nu Nou heb ik moeie poten! - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van wim heijnis sophie essenberg - WaarBenJij.nu

Nou heb ik moeie poten!

Door: nees

Blijf op de hoogte en volg wim heijnis

15 Februari 2013 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

We dachten dat we best wel veel hadden gezien, o.a in Amerika, maar wat ze hier in Dubai voor elkaar hebben gestoomd slaat alles !!!
Voordat we hier kwamen hadden we een totaal verkeerd beeld, eigenlijk is het heel moeilijk uit te leggen, alles wat hier staat, rijdt, loopt is het toppunt van decadentie, maar vooral mooi, en super schoon.

Zo hadden we het idee dat Dubai op zich vrij klein was, maar niets is minder waar, er zijn kilometers lange snel en secondaire wegen, misschien om een idee te geven, er zijn meer dan 100 Mc Donalds in Dubai !

Vandaag hebben we een tour gemaakt met zo'n open dubbeldekker, een zogenaamde hop-of hop-on, als je op eigen houtje gaat kom je niet op die plekken die we nu hebben aangedaan

We hopen dat jullie door de foto's een beetje een beeld krijgen, morgen pakken we de andere kant van de stad.

Vandaag ook twee shopping malls gezien. "Dubai Mall" is de grootste ter wereld, met een inpandig giga aquarium. Er is een tunnel door het aquarium en ruimtes met kleinere bakken. En pinguïns!! En we hebben met een glasbodem boot over het grote aquarium gevaren. Ja, je realiseert je dan niet dat dat alles gewoon in de woestijn is gebouwd.

Het winkelend publiek is sjiek ( en sjeik). Veel mannen in lange witte jurken en vrouwen in het zwart met sluiers.

Nu zijn we wel een beetje moe. Wim gaat nog even een sigaretje doen. Daar wordt hij blij van.

• 15 Februari 2013 - 21:21

Bernadette:

Ik denk dat wij daar ook wel naar toe willen. Zo te zien is het daar prachtig.
    Zelfs met een indoor ski!!!!!!.
    Echt wat voor ons.
    Groetjes Bernadette

• 16 Februari 2013 - 11:21

Alibaba:

Ik denk dat Wim ook wel zo'n witte jurk zou staan! gewoon doen.
    Zo te zien aan de foto's moet het daar in Dubai wel heel mooi zijn en apart.
    Groet Alibaba.

• 16 Februari 2013 - 12:51

Lisette:

Wat een andere wereld, zeg! Zeker de moeie poten waard.
    En straks lekker uitrusten op de boot ???!!!!
    Veel plezier, Lisette

• 16 Februari 2013 - 20:09

Sylvia:

wat mooi daar soort amerika,
    jullie komen ogen tekort
    de foto,s zijn heel duidelijk hoor,

veel plezier verder,groetjes uit ursem